Uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance, 2025 yılına ilişkin “Türkiye’nin En Değerli Markaları-Türkiye 125” çalışmasını tamamladı.


2007’den bu yana yayımlanan liste, sermaye piyasasına dahil markalardaki artış sonrası 100’den 125 markaya çıkarıldı.


Zirvede olan THY’nin marka değeri 2 milyar 266 milyon dolar


THY, 2 milyar 266 milyon dolarlık marka değeriyle son yıllarda olduğu gibi yine ilk sırada yer aldı.


İkinci sıranın sahibi 1 milyar 645 milyon dolarla Arçelik olurken İş Bankası geçen yıla kıyasla bir basamak yükselerek 1 milyar 240 milyon dolarla üçüncü sıraya çıktı.


Geçen yıl üçüncü olan Vestel bir sıra gerileyerek, 928 milyon dolarla dördüncü sıraya düştü.


Ford Otosan 905 milyon dolarla 5’inci, Ziraat Bankası 875 milyon dolarla 6’ncı, LC Waikiki 828 milyon dolarla 7’nci, Garanti BBVA 721 milyon dolarla 8’inci, Yeni Rakı 590 milyon dolarla 9’uncu, Vakıfbank 386 milyon dolarla 10’uncu sırayı aldı.


Listeye 24 yeni marka girdi


Geçen yıl 20’nci sıradan listeye giren Türkiye’nin ilk elektrikli otomobil markası Togg, 179 milyon dolarlık değeriyle bu yıl da yerini korudu.


Listeye, bu yıl 24 yeni marka dahil oldu. Altınkılıç, Astor Enerji, Big Chefs, Bilkom, Bizim, Çelik Motor, Doğan Trend, Efor Çay, Eker, Eksun, Gezinomi, Hedef Filo, Hepsiburada, Mobiltel, Oba Makarna, Penta, Reeder, Sasa, Suwen, TV8, Trendyol, VBT Yazılım, VDF Filo ve Yiğit Akü listeye giren diğer markalar oldu.


125 markanın toplam değeri 17 milyar dolara ulaştı


Brand Finance Türkiye Direktörü Muhterem İlgüner, araştırmanın sonuçlarına ilişkin değerlendirmede bulundu.


125 markanın toplam değerinin geçen yıla göre yüzde 15,6 artarak 14,7 milyar dolardan 17 milyar dolara yükseldiğini bildiren İlgüner, “Markalı yurt dışı satışlarını başarıyla sürdüren LC Waikiki, Mavi ve Koton gibi hazır giyim markalarının değeri artıyor. Bu durum sektörde markalaşmanın önemini de yansıtıyor.” dedi.


İlgüner, listeye yeni markaların da eklendiğine dikkati çekerek, şunları kaydetti:


“Bu yıl listeye 24 yeni marka dahil oldu. Mobilite, yazılım markaları listede artarak yer bulmaya başladı. Bu durum yapısal dönüşümün işareti olarak görülmelidir. Sektörel olarak Türk markalarının küresel kabul görmesi sonucu ASELSAN, TUSAŞ gibi havacılık ve savunma sanayisi markaları değerlerini yükseltiyor.”


Brand Finance’ın araştırmasına göre, Türkiye’nin en değerli ilk 20 markası ve 2025 yılı marka değerleri (milyon dolar) şöyle:


2025 2024 Marka İş kolu 2025 Marka Değeri

1 1 Türk Hava Yolları Hava Yolu 2.266

2 2 Arçelik Dayanıklı Tüketim 1.645

3 4 İş Bankası Banka 1.240

4 3 Vestel Dayanıklı Tüketim 928

5 6 Ford Otosan Otomotiv 905

6 7 Ziraat Bankası Banka 875

7 9 LC Waikiki Hazır Giyim 828

8 5 Garanti BBVA Banka 721

9 23 Yeni Rakı Alkollü İçecek 590

10 12 Vakıfbank Banka 386

11 10 Akbank Banka 345

12 8 Yapı Kredi Banka 308

13 14 Anadolu Efes Alkollü İçecek 304

14 15 Ülker Gıda 302

15 16 BİM Perakende 293

16 17 Petrol Ofisi Akaryakıt 262

17 11 Turkcell Telekomünikasyon 262

18 19 Şişe Cam Kimya 240

19 18 Migros Perakende 218

20 20 Togg Otomotiv 179

 



Kaynak TRT